Jobbi

Nu är jag precis hemkommen från mitt nya jobb vilket är Bunnpris! Haha jag vet att det låter som ett sjukt fult namn men det är en norsk mataffär. Men det var faktiskt kul, jag fick sitta i kassan mesta tiden och lära mig allt. Död åt alla plu koder säger jag bara. Måste verkligen plugga in dom. Så där kommer jag att jobba några kvällar i vecka.

Igår var jag och jobbade på en barnehage (dagis) genom adecco. Jag har anmält mig där så om det är någon på någon barnehage som är sjuk och de behöver en vikare så finns jag där för att hoppa in :)
Det är väldigt vanligt i norge att man jobbar genom bemmaningsföretag eftersom att det är relativt enkelt att få jobb genom dom.
Men det gick bra i alla fall, det är nu lite svårt med språket fortfarande, och då speciellt med barn. Men i de flesta fallen så funkar det att nicka och se glad ut. Men men, det blir lättare för varje dag.
Nu ska jag nog lägga mig i sängen och kolla på film, håller på och bli dunderförkyld så jag orkar inte så mycket mer än så.
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0